Postat de: lauram1978 | Aprilie 18, 2011

Ingropati-ma pe dupa plinta – doar o parere…fara pretentii de cronica

Dupa ce m-am gandit pret de cateva minute bune cum sa incep acest post, ceea ce nu prea mi se intampla, mi-am dat seama ca oricum voi fi criticata😀 asa ca mi-am asumat riscurile si am dat frau liber gandurilor care mi se invalmaseau in minte.

Cand am auzit prima data de acest spectacol, mi-am imaginat ca este ceva trist, trist, foarte trist…si atat…ca va fi atat de greu, profund si inaccesibil incat recunosc ca am si evitat o vreme sa ma agit prea tare pentru bilete🙂

Dupa ce am tot auzit cat de bun este spectacolul si ca pleci de acolo usor socat, in liniste deplina, iar cuvintele sunt absolut de prisos, am zis GATA!..pana aici, trebuie sa vedem despre ce este vorba.😀

Si uite asa m-am inarmat cu muuulta rabdare si a inceput vanatoarea de bilete…doar stie toata lumea cum e cu biletele la spectacolele bune…Bulandra nu face exceptie de la lupta corp la corp cu umilul spectactator, aspirant la un simplu loc in sala …iar daca te duci cu trupa dupa tine, deja este in derulare un mic razboi😀

Buuunn..am facut rost de bilete, ne-am pregatit psihic, ne-am odihnit bine ca sa prindem esenta spectacolului si ne-am prezentat in seara cu pricina.

Ca de obicei, de la mine nu veti primi nimic copiat de prin alte recenzii, de prin dex-uri si nici de prin discursurile pompoase ale cine stie carui critic.

Spectacolul incepe in forta, continua in forta si se sfarseste intr-o nota care te ravaseste complet. Este vesel si trist in acelasi timp, este autentic 100 %, totul este luat din viata si prezentat in forma cea mai bruta si adevarata cu putinta…cu o muzica care vine si pleaca din cand in cand, luand parca din tine o faramana de simtire cu mireasca de lacrimi proaspete… 

O bunica dominatoare care a condus viata fiicei si care acum dicteaza viata nepotului…care arunca cu blesteme crude la fiecare pas si se plange de nerecunostinta celor din jur referitor la sacrificiile facute de ea pe parcursul vietii…ce te socheaza si te innebuneste este faptul ca razi si razi si razi, dupa care (la fel ca in Sinucigasul) iti vine sa plangi sau cel putin simti cum ti se strange sufletul; recunosc sincer ca la un moment dat chiar nu mai stiam cum sa reactionez in fata unei cruzimi si a unei aparente rautati cumplite  fata de un copil nevinovat, pentru ca in secunda urmatoare sa te umfle rasul de hazul replicilor iar in final sa iti dai seama ca toata aceasta manipulare a bunicii provine, de fapt, dintr-o nevoie nebuna de a iubi si de a fi iubita, de a avea un sens si un scop pe lume, de a avea CEVA…

Si uite asa caruselul emotiilor te invarte si te plimba prin toate starile si atunci cand  zici ca ti-ai facut o parere si ca nu este posibil ce se intampla, ca nu e corect, ca nu e adevarat, o iei de la capat cu analiza si deciziile, si treci de partea unui alt personaj si parca ai tine cu mama si nu cu bunica…dar parca ar trebui sa treci de partea copilului si nu  a mamei..dar, hai, ca parca nici bunica nu ar zice cu rautate ce zice…si la un moment dat te resemnezi si pur si simplu astepti sa vezi ce se intampla in final.

Ce sa zic despre Mariana Mihut – cuvintele sunt absolut de prisos…cand am iesit de la spectacol l-am auzit pe un amic spunand ca in timpul spectacolului, cand o auzea blestemand si tipand, simtea cum crestea ura din el :)))) nu pot sa zic decat ca mi-a adus aminte si de bunica mea, in anumite momente…cu siguranta ca intruchipeaza cate ceva din bunica mea, a ta, a lui si a ei…nu poti sa spui nimic  mai mult, trebuie trecut prin propriile voastre simtiri, trait, respirat si tresarit o data cu ea, in fata voastra, prezenta pe scena …

Ralea interpreteaza cu o usurinta deosebita atat un rol de copil necajit si nedreptatit cat si rolul de povestitor…si el este exceptional, iti ramane in suflet ..are cateva momente in care vorbeste despre dragostea pentru mama lui (de care este despartit prin faptul ca bunica nu il mai lasa sa se intoarca la ea), in care parca iti simti ochii in lacrimi…si sufletul ti se strange…si inima parca incepe sa bata din ce in ce mai rar…pur si simplu te blochezi

Mai fac o confesiune – de aproximativ 2 ani merg la muuulte spectacole de teatru si, dincolo de faptul ca sunt femeie, sunt romantica si simt ca in piept bate o inima sensibila, de artist neslefuit🙂, recunosc ca este pentru prima data cand ochii mi s-au umplut de lacrimi si am simtit in suflet acea durere ce nu vine decat din emotiile extreme, rar intalnite in viata

Si acum sa va spun de ce i-am dat nota 9 + si nu 10…

In primul rand, pentru ca mi s-a parut inutila continuarea de dupa pauza…nu am inteles de ce trebuia sa dureze atat de mult, in conditiile in care in doua ore jumatate ar fi putut fi spus totul…mi s-a parut ca multe replici s-au reluat, intr-o forma apropiata…mai mult, fiind un spectacol intens, plin de emotie si trairi puternice, cu un public concentrat 300 %, cred ca ar fi fost mai bine daca s-ar fi terminat mai repede; cand s-a anuntat pauza am vazut multa uimire si ceva „disperare” pe fetele unora😀 nu cred ca au plecat mai mult de 5 persoane dar cei care au ramas erau ceva mai mult lipsiti de energie …

Cu riscurile de rigoare, imi permit si sa adaug ca nu m-a impresionat aproape deloc interpretarea bunicului – CLAUDIU STANESCU…poate ca nu a fost seara lui buna, se mai intampla

ORICUM, sfatul meu – NU RATATI ACEST SPECTACOL !

Este presarat si cu momente comice (dulci-acrisoare) pentru domni, cu momente de o deosebita  sensibilitate si delicate pentru doamne si, foarte important, este dupa un roman autobiografic – ceea ce da si mai mult de gandit…

Fiecare are dreptul sa isi formeze propria opinie…iar eu invoc inca de pe acum DREPTUL LA REPLICA😀

Pe curand!

Laura


Lasă un răspuns

Categorii

