Postat de: lauram1978 | Noiembrie 2, 2009

Teatrul, ultima fitza

In ultima perioada am avut mai mult timp liber decat de obicei – demisia bat-o vina – asa ca, printre alte pasiuni, mi-am redescoperit si dragostea pentru teatru.

Totul bine si frumos pana aici, mai putin modalitatile de satisfacere a acestei pasiuni – mama lor de bilete pentru care ma zbat de aprox. o luna sa le procur.

In ultimele trei saptamani, in fiecare dimineata de luni m-am prezentat la TNB pentru a semna condica de prezenta:

“-Buna dimineata, as dori si eu doua bilete la Tartuffe, de Moliere”.

–         „Buna dimineata dra., s-au epuizat toate din weekend.”

sau

–         „Buna dimineata dra, s-au epuizat toate din primele ore ale zilei de sambata.”

Weekend-ul acesta m-am hotarat. Nu am mai plecat din Bucuresti, totul trebuind sa astepte, neavand de gand sa mai incep inca o saptamana fara bilete la teatru.

Zis si facut, m-am trezit sambata dimineata la ora 7.30, am inghitit in fuga cateva guri de cafea, m-am aruncat in masina din mers si am oprit la TNB.

Am ajuns la 8.15, m-am uitat – doar o fata la coada. Am simtit cum imi creste tensiunea, am zis ca nu se vand deloc bilete, ca s-a intamplat ceva.

De emotie ca aveam sa imi cumpar biletele, uitasem ca acestea se pun in vanzare incepand cu ora 10.00 J)) Ok, zic, nu-i nimic, voi fi a doua la coada!

Pana sa ma dezmeticesc si sa ma trezesc din somn, am vazut afisul cu spectacolele – exact TARTUFFE nu aparea pe lista, nejucandu-se in urmatoarele doua saptamani. Ce era sa mai fac, sa ma intorc acasa fara nici un bilet, nici gand!

In timp ce tot analizam afisul, de data asta beneficiind de maxima vizibilitate din pozitia fruntasa in care ma aflam, lumea incepea sa vina spre casa de bilete. Unii isi faceau calcule cat biletele sa cumpere pentru doua – trei spectacole in urmatoarele doua saptamani, altii venisera mai devreme si asteptau schimbul de ora 9.30 ca sa plece acasa…O doamna foarte draguta, care nu prea ratase nici un spectacol de la TNB, a inceput sa povesteasca despre istoria statului la cozi pe vremea lui Ceausescu. Si uite asa, veneau oamenii la coada, palcuri-palcuri, mai mici, mai mari, mai tineri, mai batrani, mai veseli si mai galagiosi, mai tacuti si cu castile in urechi.

Intre timp m-am hotarat si am cumparat bilete la Egoistul, cu maestrul Radu Beligan. Si aici am avut de comentat despre ora la care se tine spectacolul – la ora 11.00 – dar, la ce ora m-am trezit, cele doua ore in care am inghitit frigul de afara si recenziile celor de la coada – ocazie cu care am aflat toate spectacolele la care trebuie sa merg si cele la care nu – m-au convins ca am facut o alegere foarte buna.

Mandra si cu biletele fluturand in mana am iesit la 10.05 pe usa, facandu-mi cu greu loc printre cei care stateau la coada, afisand involuntar un zambet satisfacut si o sincera compasiune pentru ceilalti – mi-am amintit atunci de scenele cu Mr. Bean, zambind timpitel si analizand pe cei din jur atunci cand facea vreo fapta laudabila in mintea lui. Cand am ajuns la metrou, am constatat ca o fetita alerga dupa mine strigand de mama focului sa ma opresc putin. Mama ei era la coada si dorea sa stie de la ce ora venisem acolo pentru ca data viitoare sa fie si ea “pe faza”. Am inceput sa rad, i-am zis ca pe la ora 8.00 si am plecat. Dupa aceea, cateva secunde m-am gandit ca poate ar fi fost mai bine sa fi tacut, daca data viitoare ajung mai tarziu si nu mai prind bilete :)))

Se pare ca teatrul este ultima fitza printre Bucuresteni. Lasand la o parte pe cei care dintotdeauna au mers la teatru, acum a aparut o categorie, cred ca “de criza”, care incepe sa umple salile de teatru. Cum vremea de afara nu mai este deloc frumoasa, ma astept sa fie din ce in ce mai aglomerat si din ce in ce mai greu de procurat biletele. Ma gandesc ca si cei care pana acum mergeau la tenis, la calarie sau la piscina, se vor alatura celor din salile de spectacol. Unde sa isi mai etaleze fitele, cluburile si discotecile fiind ceva pentru cei mai … saraci cu duhul :))


Lasă un răspuns

Categorii

