Postat de: lauram1978 | Octombrie 15, 2009

Nicholas Bate – “Sa fii cel mai bun. Ghidul succesului personal” (1)

I. Atentia

Potrivit lui Nicholas Bate, ATENTIA este cea mai importanta dintre cele douazeci si sase de caracteristici care delimiteaza si definesc arta succesului.

Pentru a ne atinge scopul si a ne implini visul – pentru a avea succes – trebuie sa acordam ATENTIE dorintei noastre, ceea ce inseamna sa asiguram acesteia trei tipuri de focalizare:

  1. timp corespunzator si angajat;
  2. energie corespunzatoare si angajata;
  3. atitudine mentala corespunzatoare si angajata.

In acest context, autorul subliniaza diferentele evidente dintre a gandi, a vorbi si a face ceva cu adevarat. Nimeni nu poate nega faptul ca, in timp ce gandim si vorbim, avem deseori impresia si ca facem acel lucru. Si, pe masura ce tot vorbim, ne indepartam din ce in ce mai mult de momentul la care stabilisem ca vom trece  la actiune iar dezamagirea incepe sa se instaleze in mintea noastra.

1. Timp corespunzator si angajat

Aceasta presupune inainte de toate o reevaluare a prioritatilor. Nu sunt admise scuze de genul “Nu am timp!”. Atata vreme cat in medie adultii din Europa privesc zilnic la televizor 3.5 ore, sa ma iertati daca gresesc atunci cand imi enunt convingerea ca putem avea timp pentru noi. In spatele scuzei noastre se ascunde de fapt altceva: dorinta noastra nu este suficient de importanta, noi nu suntem convinsi de rolul ei prioritar si urgent in viata noastra si…o lasam la coada…eventual, daca intervine intre timp o pana de curent electric, incercam sa ne umplem gandurile si cu proiectele din jurul dorintei noastre, toate dansand gratios pe “screensaver-ul vietii noastre”.

Sfaturile de urmat pentru maxima valorificare a timpului nostru si pentru angajarea acestuia in slujba obiectivelor personale fixate sunt :

  • Sa hotaram clar si precis ce anume vrem – aproape imposibil sa obtinem ce vrem atunci cand habar nu stim ce naiba vrem;
  • In agenda personala sa notam perioada clara pe care o dedicam dorintei noastre (ex: marti, intre 10 si 13, poezie);
  • Sa respectam cu cat mai mare responsabilitate si strictete durata fixata iar in cazul in care nu se poate, sa reprogramam intalnirea cu noi, acceptand ca mai pot interveni si schimbari si nu renuntam deloc la ce am stabilit.

2. Atitudine mentala corespunzatoare si angajata

Dintre cei trei factori mentali mentionati, atitudinea mentala este cel mai important factor in cadrul acordarii atentiei pentru realizarea dorintei noastre.

Dupa cum stim deja, puterea gandirii influenteaza enorm de mult evolutia vietii noastre, cu bune si cu rele.  Trebuie sa fim constienti ca nu va fi usor in atingerea obiectivului fixat, sa fim pregatiti pentru piedici si provocari, fara insa a ne clinti hotararea in atingerea a ceea ce ne-am propus.

Atunci cand ne vom mai si poticni si vom cadea pe burta sau in cap, ne vom ridica de jos, ne vom scutura de praf si vom continua drumul mai departe – mai in gluma mai in serios, nu imi vine acum in minte decat reclama de la Johnnie Walker – Keep Walking.

3. Energie corespunzatoare si angajata

Mi-a placut expresia folosita in carte ca “energia cladeste” – nimic mai adevarat decat aceasta afirmatie.

Imi amintesc mai ales de primele ore de aerobic, cand ma uitam la ceasul de pe perete din 5 in 5 minute iar o ora mi se parea ca tine, in medie, cat 4 ore normale de pe parcursul zilei.

Sau, la fel am patit cand dupa ani buni in care nu am citit decat carti pentru facultate, cursuri, trainiguri, mastere etc, m-am apucat sa citesc si eu prima carte de “om normal” – “Rosu si Negru”, de Stendhal. In primele zile nu am reusit sa citesc mai mult de 5 pag/zi, m-am foit in toata casa si am incercat toate fotoliile si paturile, canapeaua si bicicleta de gimnastica pentru ca in final sa ma odihnesc pe covor – macar era tepos si ma tinea treaza – si uite asa mi-am adus aminte de Creanga cu teiul lui sau ce pom era ala, in care se urca pentru a nu adormi cand avea de invatat pentru la scoala.

Cert este un lucru: trebuie sa iti faci timp si incet-incet sa te apuci sa ridici cladirea in care va locui dorinta ta.

Vrei sa devii devii scriitor? Pune mana si apucate-te de scris (si ai in vedere si planuri de rezerva – spre ex: eu mi-am facut trei bloguri ca sa fiu convinsa ca, de rusine daca nu de altceva, voi scrie macar pe unul🙂 ).

 


Lasă un răspuns

Categorii

